05 juni, 2007

Summer of 2007

Om två dygn delar jag och Jessica på min lilla ex-lägenhet på 20 kvadrat.
Laga mat vid bänkspisen.
Duscha i källaren.
Sova på en gnisslig bäddsoffa.
Leva utan torktumlare, dator, tv (ingen digitalbox) och fast telefon.

Och jag ser fram emot det hela.

Jag finner mig längtande efter det blåa 70-talsgolvet.
Det lilla köket som bara rymmer mina fötter i storlek 38.
Har du däröver är det illa.

Där, i mini-lägis på ABC-gatan i Halmstad, blev jag vuxen.
När jag var 16 och ett halvt, för lite exakt 3 år sedan, blev det mitt hem.
Och så känns det fortfarande.

Och var eviga gång jag åker hem kommer jag osökt att tänka på den 16 åriga damen som lika mycket som idag funderade på livet och om hon borde byta frisyr. Och knäpp, som ni vet att jag är, har jag bakgrundsmusik i huvudet.

Bad Cash Quartet - Competiton Ain't nothing

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Hur går det då med bloggandet i sommar undrar Miss UD?

Sabine sa...

Miss upsey daisy: Nej du.. Det är ett oskrivet blad just nu. Jag kommer få hjärtinfarkt av att lägga ner bloggandet så det får jag hitta någon lösning på. =)