20 april, 2007

Flickorna i Milano kan hår minsann!

I höstas var jag så nära att klippa en bob á la Sienna Miller och var inspirerad av flera kvinnor. Men det blev en page istället... Varför, varför, varför? Tycker inte alls att jag passar i den frisyren jag har nu och får ångest för hur lång tid det kommer ta innan det växer ut igen. Jag som alltid klippt och färgat mitt hår hejvilt har nu gått och blivit rädd för saxen. Tänk om jag klipper bob nu och det passar inte alls? Då kommer det ta ännu längre tid! Ser ut som en tråkig Svensson i håret och nej tack! Det måste jag på något vis göra något åt.
























Bilder lånade från fantastiska Facehunter.

7 kommentarer:

Kerstin sa...

Shit vad fina de är :)

Sara sa...

finfina frisyrer! you have to tell, hur gick arbets intervjun? ha en bra helg!

Sabine sa...

Kerstin: Visst är de? Jag är superimponerad och inspirerad!

Sara: I know! Jo tack, det gick faktiskt bra, trots att hon ställde lite tricky frågor. Hoppas verkligen jag får det! :) Detsamma till dig!

Mill sa...

Har varit precis likadan. Klippte håret i ny frisyr var och varannan månad. Numera är jag dörädd för saxen (varför klipper de alltid för mycket hos frisören?) och påpekar alltid med gäll röst att de bara får ta några mm. Det är dags för ett frisörbesök i veckan och jag har faktiskt lite ångest...

Sabine sa...

Mill: Nu har jag en idé som eventuellt kommer gå iggenom. Massiv förändring men lätt att ändra tillbaka om det skiter sig. ;)

Anonym sa...

Jag har blivit så besatt av att få långt hår att jag nästan ha fått fobi för att klippa mig! Jag klippte mig för ett par veckor sedan, men då had ejag inte ens klippt topparna på ett helt år! Det är illa...

Sabine sa...

Sassy, Tack vare att min mamma är gammal frisör toppar hon mitt hår var 6:e vecka eller varannan månad men jag vet inte vad jag ska göra.. DUMMA HÅR!