21 april, 2007

Hemlängtan så det stänker om det.

Nu har jag inte varit hemma på över en månad och det känns väldigt konstigt. Jag saknar verkligen min familj, min hund och mina tre katter, mitt hus, min skog jättemycket.
Trots att jag flyttade hemifrån till en egen lya när jag var 16 så var de ändå nära, bara ett par mil bort. Och det var ju i den åldern det alltid var som skönast att inte vara hemma. Tills man börjar uppskatta de där två som faktiskt är anledningen till att jag står här med två ben, en näsa och grov ångest över mitt hår.
Nästa helg har jag i alla fall helt ledigt från den 27 april till den 2 maj och då ska jag åka hem och bara vara hemma. Inte flänga runt fram och tillbaka utan bara vara hemma.

Då ska jag:
- Titta på Postkodmiljonären/Pokerfejs/På spåret/vad nu än mamma och pappa vill titta på och faktiskt tycka att det är roligt.
- Gå långa promenader i skogen med vovven där allt är helt knäpptyst.
- Svära över att modemet är suuuuuperlångsamt (så långt ut i skogen att bredband inte finns bor min familj).
- Utnyttja husets diskmaskin fullt ut!
- Prata med mina systrar i 15 h i sträck om allt och ingenting.
- Hjälpa mamma att sy en gardin till mitt fönster.

Jag längtar redan... Men hey, varför åker jag inte nu? Jag är ju ledig.. Just det ja, man kommer inte till Halmstad för de 100 kr som sitter på mitt konto tills på onsdag.
Synd.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja man uppskattar verkligen sina föräldrar på ett helt annat sätt nu när man flyttat hemifrån :)

Förresten, angående din fråga om Forever21. De grejerna jag har därifrån har jag köpt de gånger jag varit i USA. Tyvärr skickar de inte till Sverige...

Maria - FashionFame sa...

Åh jag vet precis hur det är. Tidigare pluggade jag på en ort lååååångt hemifrån och det vr itne ofta man hade tid att åka hem... man saknade alla grymt mkt. Sen kändes det alltid som hundra år tills nästa csnbidrag kom haha...

Anonym sa...

Ha ha det där med På spåret etc. stämmer verkligen!!

Sabine sa...

Danwei: Tack för svaret! :) Det blir en helt annan grej när man inser att dom är individer ochinte bara mina föräldrar.

Maria: jag förstår precis vad du menar! Både med hemmet och med CSN.. Dumma CSN...

Jenny: hahaha! På spåret is the shit!

Mill sa...

Hoppas hoppas att du får det alldeles underbart hemma. Jag tycker att det låter jättemysigt.

Sabine sa...

Mill: Och det blir tidigare än beräknat också! Redan imrgon packar jag kappsäcken och sticker. Home sweet home här kommer jag!