27 maj, 2007

Kvällens outfit

Jag har inte gått ut på i princip hela helgen. Har degat runt i mysbyxor och Robins tröjor och varvat tentaskrivande med tv och bloggande. Därför är det väl inte mer än rätt att man klär upp sig lite extra när man går på bio! Jag tog Annikas tips och körde leggins under shortsen, även om jag var lite skeptisk till en början. Blandade även guld och silver, det gillar jag!

Guldig top, Vero Moda
Svart linne med spets, H&M
Shorts med silvertrådar, Åhléns
Leggins, Gina Tricot
Pumps, Skopunkten
Öronhängen, present från systrarna

Jag gjorde också min variant av Valentinos omtalade frisyr. Rosa sidenband, ett ton hårsprej och 25 hårnålar senare. Behöver lite övning till Robins mosters up coming bröllop nästa lördag. Eftersom jag står för bröllopstårtsbaket måste jag provbaka en imorgon, Håll tummarna för att min plan funkar! Gör det så kommer det nog en bild.

Imorgon har vi det sista i skolan. En bokrecension på Immanuel Wallersteins "Världsystemanalysen". Eftersom jag inte känner mig speciellt förberedd (alls) måste jag gå upp hyfsat tidigt imorgon och läsa in mig och fixa lite. Resten av gruppen har förhoppningsvis förståelse eftersom jag är upptagen med tentan...
Efter det är det bara hem och skriva mera. Känns som att jag vet att vad jag vill få ner men eftersom instruktionerna är så vaga är det svårt att avgöra vad som är relevant eller inte. SUCK!

Grön klänning
på bröllopet förresten? Funkar det? Eller den grå? Det är inget supersnoffsbröllop så jag tror det kan funka med rätt accessoarer.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Du är jättefin! Jag diggar leggings under shorts, annars fryser man ju ihjäl! Och vad fint håret blev!

Miss Upsey Daisy sa...

Grön tror.. till ett vårbröllop :-)

Mill sa...

Tjena snygging! Lycka till med tårtbaket!

Mickan sa...

Leggings under short är sjukt bra! De kör jag på..annars känner jag mig så naken än så länge..
Håret blev jätte fint!
Lycka till med bakandet!

Sabine sa...

Sassy: Åh thank you! Har alltid känt mig skeptisk, känts som kaka på kaka men tydligen inte!

Anonym: Jag föredrar icke-spam om vilken stad jag tycker är tjusigast. Allt ligger i betraktarens öga.

Miss upsey daisy: Är inne på det spåret jag med. Har ju dock inte provat den så jag håller tummarna att den är snygg!

Mill: Nämen! Finbesök??? Som jag saknat dig, min favvis! :) Tårtan blev rosa och rätt snygg.

Mickis: Det är faktiskt sant! Man känner sig lite naken utan... Tack snälla, det blev inte super men nu har jag ju övat i alla fall! =)

Maria - FashionFame sa...

Måste bara säga att ditt hårband är riiiiiiiktigt snyggt!! :D

Sabine sa...

Maria: Haha, och egentligen är det bara ett skosnöre från ett par sidenballerinas jag kastade förra året. :P Cheap is chic!