25 maj, 2007

Efterlängtade inköp


Jag har inte så många "måste"-köp inför sommaren kvar nu. Idag (csn-dag och allt!) införskaffade jag några viktiga prylar.
Först och främst en weekendbag från Wedins som jag bloggat om tidigare. Priset var 299 kr men just idag hade de 20% rabatt på alla väskor och skor på damavdelningen så slutsumman blev 239 kr! Vet att många av er var inne på den helsvarta med den fanns bara kvar i vitt i Lund.

Jag hatar att köpa bikinis. Ingen passar mig.
Ingen.
Men jag har en turkos bikiniöverdel sen tidigare som jag tycker om men inga trosor till.. Så jag köpte ett par helt vanliga svarta i hipstersmodell från H&M.

Har inte berättat att jag har brände sönder mig i onsdags. Min hud hatar sol. Så påminn mig nästa gång att inte sitta och ha trevligt en hel dag med mina vänner i gräset och spela yatzy, dricka cider och käka chips och dip. Jag har blåsor på ena axeln nu. För att svalka huden har det krävts det sista av mitt bodybutter från Bodyshop. Klubbtidningen från Kicks kom igår tipsade om Aloe Vera Body Cream som de hade rabatt på, så den köpte jag idag. Fick också ett test på Cliniques High definition lashes. Mascaratester är alltid bra, vet direkt om man gillar eller ej!

Nu, vattenmelon!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Bra köp! Har både väskan, bodycreamen och mascaran, bra allihopa! Trist att ni har dåligt väder där nere.. hoppas de blir bättre tills jag kommer! =)

Miss Upsey Daisy sa...

Bodyshops bodybutter är outstanding!

Och där sade du något.. fasiken.. måste försöka hinna in och handla på Wedins.. rabatter är trevlig.. tror det var tills imorgon?

Sabine sa...

Amanda: Oh tackar tackar! Krämen älskar jag redan, den är verkligen jättebra. Tyvärr verkar inte vädret reda sig men det är uppehåll i alla fall.

Miss upsey daisy: Nu vet jag efter lite research att rabatten gäller imorgon också! Så då får du ta dig en sväng inom!

Anonym sa...

Det är så jobbigt att ha solkänslig hud! JAg bränner mig JÄMT. Och även om jag smörjer in mig med solkräm så är det alltid någon liten huddel som jag missar och som blir knallröd!

Sabine sa...

Sassy: Visst suger det? Grrrr. Jag kan använda solksyddsfaktor 25 och fortfarande bränna mig på de extra känsliga ställena som axlar och ben... Fulständigt hopplöst. =(