11 maj, 2007

Adoptionsbevis!


Som flertalet av er kanske lagt märke till är det något med mig och apor. Jag dras til dem, utan förbehåll och främst stora apor. För ett tag sedan "adopterade" jag en gorilla och för två veckor sen kom mitt adoptionsbrev. Men jag hade ingen ram! Idag hittade jag en på Gallerix och nu kan jag kika på honom varje dag. :)

Om 5 år finns inga vilda orangutanger eftersom all skog där de lever större delen av sitt liv skövlas för att bland annat odla scampi. Om 10 år finns inga vilda gorillor och om 20 inga schimpanser som en direkt följd av illegal kötthandel.

Vill ni göra samma sak som jag, gå in här.

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Det behövs fler sådana som du! Brinner inte så mycket för apor men det finns ju helt klart flera andra djur som är utsatta...

Sabine sa...

Miss uosey daisy: jag tog tag i det för att jag känner en så stark vilja till just det. Det gäller bara att hitta sin grej!