05 april, 2007

My Monkey

Efter sista avsnittet av Animal Planets fantastiska serie Going Ape har jag febrilt letat efter djurrättsorganisationens (Cameroon Wildlife Aid Fund) hemsida och idag hittade jag den! Där fick jag även info att man kunde "adoptera" en apa för en stuntsumma av 50 dollar per år. Som de står "it´s less than 1 dollar a week". Jag struntar i om jag får leva på nudlar resten av månaden, sitta hemma hela tiden och vara bitter. Det är värt det! Nkan behöver det. Och nudlar... För hans skull är det okej.

Känner ni er manade att göra samma sak, klicka här. Allt som behövs är ett paypal-konto för betalningen.

När jag får hem mitt foto på honom ska han få sitta i den finaste ramen jag har!

Vill också skicka en hälsning till bästaste Mill som också tar upp naturproblemen i hennes underbara blogg. Tack!

5 kommentarer:

Mill sa...

Du är så himla gullig! Tack. Och så himla fint gjort av dig! Nkan verkar vara en härlig apa!

Anonym sa...

tack;)

Sabine sa...

Mill: My pleasure! Känns så skönt att någon mer tar upp det! Tack, vad snäll du är. 50 dollar är ingenting.

Atta & Linda: Varsågoda!

Tillvaron sa...

Vilket toppeninitiativ! Ska verkligen ta mig tid till att göra detsamma.

Sabine sa...

Tillvaron: Tack så mycket! Det tycker jag absolut att du ska göra!