10 maj, 2007

Utmanad!

Länge sedan en utmaning knackade på dörren men nu!
Anna ville veta följande:

Tre saker jag inte förstår:
1. George W Bush
2. Sparandets komplicerade ekvation
3. Alla som står med skyglappar för var som händer med vår jord angående klimatproblem, utrotningshotade arter, överkonsumtion, svält osv osv.

Tre saker som finns på mitt skrivbord/bordet jag sitter vid:
1. Ett ton kurslitteratur
2. Yoga DVD (använd 1,5 gånger på 2 år)
3. Nya elräkningen

Tre saker jag gör just nu:
1. Bloggar.
2. Funderar på seminariumet som börjar kl 15.00.
3. Trummar med fingrarna.

Tre saker jag vill göra innan jag dör:
1. Åka jorden runt. Destination 1: Australien.
2. Hitta min grej, mitt mission i livet och utföra det.
3. Vara volontär. (eventuellt med anknytning till apor)

Tre saker jag kan göra:
1. Baka grymma nötkakor.
2. Prata i telefon 5 h i sträck och vara lite sur när jag måste lägga på.
3. Gråta. För allt. När som helst. för vem som helst.

Tre saker jag inte kan:
1. Läsa kurslitteratur om jag inte är inspirerad till max. (very bad!)
2. Lära mig sparandets komplicerade ekvation.
3. Hitta något i min proppfulla garderob att ha på mig.

Tre saker jag tycker att du ska lyssna på:
1. Din magkänsla. Den är pålitligare än du tror.
2. Musik som gör dig glad.
3. Animal Planet. Jag lär mig sjukt mycket varje dag!

Tre saker jag skulle vilja lära mig:
1. Sparandets komplicerade ekvation.
2. Släppa kontrollen och vara mer spontan.
3. Vara diciplinerad.

Tre favoriträtter:
1. Grillat kött med tzatsiki.
2. Kajsas turbokyckling med Mango Chutney och Sambal Olek.
3. Fläskfilé med spenat och gorgonzolasås.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad pluggar du för nåt?

Maria - FashionFame sa...

1 ton kurslitteratur... det där känner jag igen! blä

Sabine sa...

Sassy: Jag läser statsvetenskap, fristående kurs just nu. Den tar slut i juni så hösten är lite av ett blankt blad för mig. Tror att det blir Komvux då, i förebyggande syfte. :p

Maria: Mmm, jag vet. Man blir deprimerad för mindre. Och jag somi nte kan läsa när jag inte är superinspirerad... Ännu värre.

Miss Upsey Daisy sa...

Vara disiplinerad. När du lärt dig det hör av dig. Behöver också lära mig.... :-)

Anonym sa...

Åh, intressant!

Sabine sa...

Miss upsey daisy: Jag återkommer till dig! =p

Sassy: Jo, det är helt okej öven om kursen inte var riktigt som jag föreställt mig.