28 september, 2007

Glamour

Tillsammans med nya numret av Glamour får man en 4 ml test på Lancômes nya mascara Virtuôse. Har hunnit prova den två gånger nu och jag tyckte den var bra, om än lite smulig under dagens slut.

Har varit och shoppat upp mig rejält nu på nytt smink. Känns inte som jag har något kul kvar och men nu är det påfyllt och det ska bli roligt att experimentera med nya färger och looker. Ögonskuggor är verkligen något man kan fynda billigt. H&M har jättemånga fina nyanser denna säsong!

Tyckte jag såg många röda tröjor på stan idag. Det gjorde mig glad.

16 kommentarer:

Maria - FashionFame sa...

Tråkigt att man inte får presenter om man är prenumerant =/ Men jag har också tipsat om just den mascaran, dne sägs vara superbra på att böja =)

Anonym sa...

Hade jag haft något rött plagg hade jag haft det på mig! =)

Sabine sa...

Maria: Det är jättedåligt tycker jag! Cosmo hade en ganska dålig förklaring angående det i det nya numret typ "allergirisk". Varför kan man då inte bara maila iväg så man får sina produkter? Nej då ska man smsa och det kostar typ 10 spänn eller skicka ett frankerat kuvert. Detta är en av anledningarna att jag inte prenumererar på tidningar längre, om det inte är ett kanonerbjudande vill säga!

Anna: Bra att du hade det i tanken! Jag har inte heller någon röd tröja men en jacka och läppstift gjorde det för mig!

Anonym sa...

Hade missat det där med röda tröjor så tyvärr hade jag inte det. Men jag borde ha haft! Kram

Anonym sa...

Jag sprang runt på baksidan av vårt hus igår i röd tröja och kände mig som Jämtlands enda representant i röd tröja för Burma. Dock tror jag, eller hoppas innerligt iaf, att jag inte var ensam i röd tröja.

Anonym sa...

Ohii. Jag borde verkligen leta efter en ny mascara men det räckte med att springa runt på Kicks i Åre för att hitta en foundation. Och jag kom ju ändå inte ut med någon utan bara prover eftersom expediten proppsade på att jag skulle hem och testa först... Knorr! :)

Maria - FashionFame sa...

Sabine - ja precis!!! de tjänar massa extra på lala som prenumererar för att man måste smsa in hela tiden...

Anonym sa...

Hoppas att din helg har varit superbra! Kram

Kerstin sa...

Ja, H&M har skitbra ögonskuggor som är prisvärda...

Anonym sa...

Anledningen till varför man måste skicka ett sms som kostar tio kronor eller liknande till tidningen är för att de nummer som finns ute i butiken oftast är prishöjda med tio kronor..

Så som prenumerant skulle jag i stället tacka tidningen för att de ger er en chans att välja: antingen vill ni har gåvan, och då får ni också betala för den, precis som alla andra, eller så vill ni inte ha den, och då får ni tidningen tio kronor billigare än alla andra och slipper då samtidigt få en gåva som ni inte vill ha.

Och cosmos förklaring kanske låter dålig i våra öron, vi som inte lider av någon allergi. Men för de som har allvarliga allergiska besvär så kan kontakt med parfym eller liknande vara livsfarlig.

Miss Upsey Daisy sa...

Jag har alltid använt Lacômes mascara tidigare och varit nöjd.

Anonym sa...

Kul med nytt smink!

Och Glamour är det bästa svenska modemagasinet!

Sabine sa...

Julia: God job att du tänkte på det i alla fall!

Kerstin: Oh yes, jag fick dra ner antalet till två paletter med total 7 nyanser fast jag kunde tripplat det tror jag!

Ebba: Men prenumeranter ska väl ha förmåner? Varför prenumererar man annars? Dessutom är Cosmo ca 5 kronor billigare om du prenumerar än om du köper lösnummer till normal pris. Jag tycker att man borde få lite mer förmåner än det? Varför kan man inte få skicka ett kostnadsfritt mail om man då vill ha produkten? Varför ska det kosta?

Miss upsey daisy: Har provat Hypnose innan och den gillade jag också!

Sassy: Det var välbehövligt tycker jag! :) Och jag gillar också Glamour!

Anonym sa...

Vi som är prenumeranter har ju massa förmåner: vi får tidningen hem i brevlådan, vi får den 5 kronor billigare än alla andra och vi får den före alla andra.

Det jag menade var att de nummer som innehåller en gåva prishöjs i butikerna, eftersom den just innehåller en gåva.. Det är därför de tar betalt för att vi skickar sms till dem.

Sabine sa...

Ebba: Vi tycker helt enkelt olika. Jag har prenumererat på ett flertal tidningar i olika perioder och inte fått hem dem snabbare än de finns i affären och 5 kronor kan jag i så fall vara utan.

Sabine sa...

Kajsa & kajsa igen: Jag missade dig helt ju! Välkommen ska du vara! Röd tröja är bäst och jag rekommenderar Masterpiece max. :)