28 september, 2007

Var en god medmänniska

Bär en röd tröja idag för att stödja munkarnas och frihetsrörelsens kamp i Burma! Visa för världen att förtryck är inte något som ska gå oss omärkt förbi.
Att bry sig är en universell mänsklig plikt.

Hade ett snack med en vän igår också, om det modemässiga i att bära palestinasjal. Att ta på sig något med ett så starkt och laddat budskap utan att reflektera över det förstår jag mig helt enkelt inte på. Världen kan inte bara gå runt och vara snygg, den måste faktiskt bry sig också.
Jag bryr mig, och jag hoppas när är oändligt många med mig!

6 kommentarer:

Annie - PD sa...

Rött är rätt :)
Skönt att många bryr sig!

Sabine sa...

Annie: Jag är imponerad att så många gör det faktiskt. Ibland känns Sverige lite lagom ljummet bara. Idag vad det en annan melodi!

Anonym sa...

Jag tycker det är otroligt fånigt att bära palestinasjal bara för att det är trendigt. Ska man ha en sådan ska man kunna stå för budskapet!

Hoppas du har en bra helg!
kram

Josefin sa...

Jag förstår mig inte heller på de som bär palestinasjal av modemässiga skäl. Det är som du säger; man måste veta vad det innebär och verkligen stå för det, annars tycker jag man ska låta det vara helt och hållet!

Miss Upsey Daisy sa...

Jag var tyvärr i Stockholm och hade packat mina kläder innan så jag missade men hade självklart klätt mig i rött annars.

Bra Sabine!

Sabine sa...

Sassy & Josefin: Inte jag heller! Jag skulle aldrig ta på mig det, det är inte rätt om du inte förstår budskapet bakom.

Miss upsey daisy: Men du tänkte på det i alla fall och det är minst lika bra!