22 oktober, 2007

Recension x 3!

Tänkte starta en ny kategori här i bloggen där jag recenserar produkter jag testat! Några bad mig berätta om ögonpennan jag beställde från Oriflame. Den och två produkter till får sina utlåtande nu!

Sådär, produkt nr 1.
Produktnamn: Oriflame Kajal Eye Liner, nyansen Boudoir.
Pris: 85 kr är ordinarie pris på Oriflames hemsida, men jag köpte den prissäkt till 49 kr eftersom det är en helt ny produkt.
Förpackning: Snygg, mörklila läppstiftshylsa.
Resultat: Pennan ser väldigt mjuk ut men är faktiskt hårdare i konsistensen än man tror och är väldigt lätt att jobba med.
Övrigt om produkten: Satt inte kvar speciellt länge. Kom hem vid halv 1, två och en halvtimme efter jag lagt på den, och då var hälften borta. Kanske sitter den mörkgröna och blåa nyansen bättre? Rekommenderas att använda som highligher!

Betyg: SSSSS, tre poäng mest på grund av hållbarheten. Den var ju så lätt att jobba med så jag hade verkligen varit nöjd om den hade suttit hela dagen!

Produkt nr 2:
Produktnamn: Oriflame Tender Care
Pris: 99 kr på Oriflames hemsida, när jag köpte den var den prissänkt till 69 kr.
Förpackning: Rosa burk, som är lite krånglig.
Resultat: Allt i allo-salva som läker torra armbågar och nariga läppar.
Övrigt om produkten: Har testat många liknande salvor som Försvarets hudsalva och Badger Balm, men jag trivs nog bäst med den här.

Betyg: SSSSS, en fyra trots opraktiskt burk är detta min räddare i nöden när jag har nariga läppar och torra områden på armarna.

Och till sist produkt nr 3!
Produktnamn: John Frieda Luminous Colour Glaze, i nyansen Chocolate to Espresso.
Pris: 120 kr hos Cubus, finns också hos Kicks och Åhléns.
Förpackning: Ganska alldaglig shampooförpackning, men lätt att få ut den mängd man vill ha. Ingen ketchup-effekt här inte!
Resultat: Lovar att vara som en glanskur för håret och ska helst användas tillsammans med John Friedas shampoo och balsam för färgat hår men jag har kört utan. Och visst blir håret glansigt men främst så himla mjuk! Blir kanske ännu glansigare med shampoot och balsamet som gör lite förarbete?
Övrigt om produkten: Konsistensen är lite lös. Förpackningen beskriver produkten som "en salong-glaze direkt i din dusch" och nja... Då borde konsistensen vara lite mer som ett balsam eller en inpackning tycker jag. Se också till att tvätta händer, nacke och hårfäste DIREKT, annars fastnar produkten. Plus är att det går väldigt snabbt, 3 minuter ska det vara i som minst och det räcker.

Betyg: SSSSS, en fyra eftersom håret faktiskt blir glansigare (och fruktansvärt lent) trots att produkten är lite krånglig att använda.

6 kommentarer:

Josefin sa...

Rolig idé! Jag är inte jätteintresserad av skönhet själv, men de är kul all läsa!

Anonym sa...

Nr 2 är superbra! Den använde jag till mina sönderpillade nagelband, och de läkte jättebra! nu får de Carmex istället, det är om möjligt ännu bättre!

Kul med test!

Kerstin sa...

Hurra för recensioner...

Miss Upsey Daisy sa...

Mer recensioner åt folket.

( trodde jag hade kommenterat innan men den hade ramlat bort)

Sabine sa...

Josefin: Tack vad söt du är!

Sassy: Jag tycker också den är superbra! Carmex, det ska jag testa!

Kerstin: Visst är det en ganska bra idé? Jag tycker om när folk recenserar, då vet man vad FOLK tycker om produkten och inte vad reklamen säger.

Miss upsey daisy: Varje gång jag funderar på att köpa något recensionsgooglar jag på den. Bra med omdömen innan man köper något!

Vera sa...

Tack för dina recensioner. Så himla praktiskt.
kram