13 oktober, 2007

Egentid

I helgen är Robin hemma i Halmstad och jag är kvar här. Låter det hemskt dumt att säga att det är skönt? Efter att ha bott ensam i över två år är det fortfarande (trots snart ett år som sambos) ovant att inte komma och gå som man vill och anpassa sig efter den andra i hemmet i alla husliga frågor. Igår hade jag Idol- och Aliaskväll med mina vänner och ikväll ska jag laga zuccini- och fetaostgratäng och kycklingfilé till mig själv och titta på två filmer som Robin aldrig gått med på att hyra. Först ut; Music and Lyrics med Hugh Grant och Drew Barrymore och efter det Because I said so med bland annat Diane Keaton. Godispåsen i högerhanden är en självklarhet! (Jag är vänsterhänt, ;)) Båda filmerna, ser jag nu, har fått ganska dålig kritik men jag och de där filmrecensenterna brukar inte komma överens så bra ändå...

Och anmäl er nu till bloggens första tävling om ni inte redan gjort det! Sista dagen imorgon, kl 00.00!

9 kommentarer:

Josefin sa...

Hoppas du får en trevlig ensamsöndag =) Music and Lyrics är faktiskt en bra film, även om jag inte brukar vara överförtjust i liknande filmer...

Sabine sa...

Josefin: Jag gillade också den! Because I said so kunde jag dock klarat mig bra utan...

a spoonful of mint sa...

Egentid är guld värt.

Music and lyrics kanske inte var den bästa film jag sett, men den var underhållande. Och Drew är ju alltid Drew...

Anonym sa...

Gud vad glad jag blev av din riktigt söta komentar! Tacktacktack!!! <3<3

Sabine sa...

Yeh-yeh girl: Sant, Drew är alltid Drew och sen gillar jag Hugh Grant med, hur nördigt det än låter. :P

Linn: Men nu blir ju jag jätteglad för din gulliga kommentar! :) Tack så mycket själv! Kram

Kerstin sa...

Åh, mysigt med filmkväll :)

Anonym sa...

Music and Lyrics såg jag för ett tag sen, inte världens bästa film, men en mysig film att se med tjejpolare och godis :)

Miss Upsey Daisy sa...

Håller med alla andra talare gällande Music and lyrics..

Sabine sa...

Kerstin: Det är precis vad man behöver ibland!

Sassy: Jag tyckte musiken var bäst! Jag går fortfarande och nynnar " The pop, there goes my heart". ;)

Miss upsey daisy: Men jag är jättenördig och GILLAR Hugh Grant.. Och Drew med för den delen.. :D