16 mars, 2007

Mysdag med Mummy

Igår återvände jag ännu en gång till Halmstad, mest för att prova kläder till Emmas modevisning som går av staplen nästa fredag. Är riktigt laddad! Provade alltså en outfit (väldigt sockersöt) på Nordic Safari igår och på söndag blir det lite genomgång och ytterligare en provning på Carlings. Jippie för det, Carlings är en av mina favoritkedjor.
Idag var jag och handlade med min mamma. Hittade lite fina kläder till henne på Kappahl och sen hittade hon ett par skor på Skopunkten och ville ju givetvis att jag skulle hitta två par. Mission accompliched ganska snabbt om jag säger så! Har velat ha ett par skor i herrmodell länge och dessa passar min stil perfekt! De röda pumpsen föll jag för på grund av det snygga sidenbandet och korkklacken. Heja Skopunkten!
Mina båda systrar är ikväll iväg på annat håll så det blir bara mys med mamma och pappa, förmodligen med Let´s dance. Mummy står vid spisen och fixar till god entrecôte, potatisgratäng, stekta champinjoner och kryddsmör med soltorkade tomater och basilika. Gott!



12 kommentarer:

Anonym sa...

Pumpsen var riktigt coola! :-) Vill också köpa skor, men min knapra ekonomi tillåter inte det just nu.. Buhu.

Mill sa...

Schyssta skor! Jag går alldeles för sällan in på skopunkten...

Sabine sa...

Anna: Visst var dom? =) Jag vet inte varför, men skor får jag på något vis alltid råd till...

Mill: Tack söta du! Jag älskar Skopunkten, de flesta av mina favoritskor kommer därifrån. Då jag har lite problem att vara försiktig med dem också så är det perfa att de inte kostar mulltum.

Anonym sa...

Haha jag fastnade på en av dina kommentarer i någons blogg,
hajjade till för att det stog "Sabine" (vilket jag också heter) och jag brukar inte se folk som heter det så ofta. Så jag trodde att jag redan hade kommenterat inlägget, fast glömt det :)

Anonym sa...

De röda skorna var grymma :D

Anonym sa...

Grr, föröskt att posta kommentar flera gånger men den verkar inte gilla mig =/

Vad spännande med modevisnngen! Vad är det för modevisning och vart är den?

Ha en trevlig kväll :)

Kram

Sabine sa...

Sabine: Haha, jag har också hajat till lite på ditt namn och tänkt "har jag redan kommenterat detta?!?!?!" Det finns för få av oss. =)

Linn: tack snälla du!

Johanna: Min post-it knapp vill inte heller funka på vissa bloggar. =( Ja, det ska bli jätteroligt faktiskt. Emma, min kompis går sista året på gymnasiet nu och har tillsammans med några vänner som projektarbete att anordna en modevisning. Så de har fixat sponsorer från olika affärer och sånt. Så det blir 5-6 affärer som visar sina kläder. Den är i Halmstad, i Bergmanssalen på Sturegymnasiet, fredagen den 23/3 kl 13.00 och 19.00. =)

Anonym sa...

Jag vill också ha ett par röda skor! =)

Sabine sa...

Tesan: Jag har letat länge och väl efter ett par snygga rödingar och så stod de där framför mig helt plötsligt! De är skönt att de är lite högre baktill på hälen, då känns de mer stabila att gå i. Har ännu inte ågat mig ut på Lunds kullerstenar med dem ännu. =)

Anonym sa...

Snygga skor!!

Anonym sa...

man kan faktiskt hitta godbitar på skopunkten lite då & då. & det bästa är att skorna nästan blir gratis ju! ;)

Sabine sa...

Love light: Thank you, thank you!

Sabina: Ja visst kan man! Jag är inte så värst rädd om mina skor heller. Jag använder dem till de går sönder sen köper jag nya. Och förmodligen under tden jag använder dem också... =p