06 november, 2007

En vit vecka...

... som inte syftar på alkohol (eller som Jessica menar; vitt vin och vodka) utan det vita giftet; socker. Jag äter någon liten godisbit varje dag och ofta blir det inte bara en... Det är inte bra och jag vet att jag blir sjukt tjurig om jag inte får min dagliga dos.
Jesus Christ, jag har blivit som min mamma när hon inte fått sitt kaffe.

Jag har redan funderat på om jag, hypotetiskt sett, skulle baka muffins... Gäller det då? Ja, jag vet.. Jag har redan svarat på det själv. Anledningen är inte så mycket att det är jätteohälsosamt utan egentligen rent ekonomiskt, de lite mindre än 2 papp som sitter på kontot just nu kan inte gå till GODIS. Jag behöver mat och i alla fall något kul med vännerna.

Jag vill också tacka för era snälla kommentarer angående kurslitteraturen! Det värmer jättemycket att ha folk på sin sida och jag har pratat med flera i kursen som tycker samma så vi ska föra fram det till kursombudet som kan ta ärendet vidare till kåren, så att nästa termins elever förhoppningsvis får det lite bättre!

6 kommentarer:

Kerstin sa...

Ja, socker är värsta sortens gift...

Josefin sa...

Jag känner igen mig, kan jag säga, haha! Fast turligt nog går de där perioderna över, för väl hoppas att de gör det för sig också.

Anonym sa...

Så fort jag blir hungrig blir jag sötsugen och finns det inte mat i närheten blir det ju lätt att man faller för trycket. Det är verkligen som ett gift, ett beroende. Usch!

Anonym sa...

Dukigt! Jag hejar på dig! Det är verkligen galet hur socker påverkar humöret och man mår så himla mycket bättre när man vänjt sig av det :)

a spoonful of mint sa...

Jag måste äta godis varje dag annars klättrar jag på väggarna.

Anonym sa...

hehe jag gillar mina vita veckor :P