25 augusti, 2007

It´s been hurting all the way with you Anders

Jag har just nu övertillgång på tid eftersom mina Lund-vänner vägrar att infinna sig i Lund ännu och Hellen som styrt kosan mot Skurup åker hem hennes första helg i Skåneland till gudsförgätna Halmstad. Robin plöjer igenom Wilhelm Mobergs "Därför är jag republikan" och vägrar prata om något som inte har med statsvetenskapliga termer eller någon gammal kung att göra. Alltså slår jag på tvn. Och upp poppar alltid lika fantastiska, underbara, sjukt snygga Moneybrother på Sommarkrysset. Se på honom kvinnor (och män med för den delen!) och säg mig... Finns det någon som protesterar när han blir utsedd till Sveriges bäst klädda man?

Idag har jag för övrigt köpte en liten Creative Stone, nåt billigt wannabe-tjafs av Ipod Shuffle för en ung student som mig själv. Den är liten och rosa, trots det faktum att jag är väldigt icke-rosa av mig. En synbar tendens hos folk med förkärleken för denna mystiska färg brukar vara en vana att överkonsumera den. Men färg nr 2 på OnOff var svart och jag tyckte det kändes lite mycket goth för min smak.
Så nu ska jag ladda upp den med 1,5 ton musik.
Och Anders, den gullungen, kommer garanterat vara med!

Igår kollade jag och Robin en snutt på London Live, jättebra musikprogram på Svt2 och så spelar ett, för mig, nytt band The Feeling. Älskar denna låten, Rosé.

I love you,
especially today,
especially this way,
Rosé,
I love your delicate ways.

För min del skulle det likaväl kunna vara en sång om en fin flaska rosévin.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Re: min träningsmotivation kommer främst från att jag tycker det är vansinnigt kul att träna! Sedan gör jag det även för att jag måsr bra av det, inte minst mentalt.

hoppas du har en bra söndag!

Sabine sa...

Sassy: Jag önskar verkligen att jag tyckte att det var kul... Hmm, men promenera typ skitsnabbt med musik och simma tycker jag är avslappnade i alla fall! =)