18 juni, 2007

Recension x 2

Är på minitripp i Lund med Robin. Skulle lämna några saker åt hans pappa i Ystad så då passade vi på att ta en sväng hem. Behöver dessutom hämta min luftmadrass eftersom bäddsoffan i Das Lägenhet minst sagt sjunger på sista versen. Madrassen är för övrigt 1,80 bred och lika hög som en vanlig säng så ni behöver inte oroa er att jag ska campa resten av sommaren. :)

Köpte ju lite pocketböcker förra veckan och slukade En shopaholics bekännelser av Sophie Kinsella på bara tre dagar... Varför går inte kurslitteraturen så lätt att läsa? Jag tyckte boken var en typiskt underhållande chic-litt som man fick tänka precis så där lagom lite som är meningen med den typen av böcker...

Och på tal om kurslitteratur... Jag blev godkänt på min ena tenta! WOHO!!! Jag har dansat runt hela dagen och Robin har bara skrattat åt mig, men det stuntar jag i. Jag klarade tentan, woho woho, woho.

Igår såg vi dessutom The Departed. Shysst halvgangsterrulle med coola killar och en
äcklig Jack Nicholson. Och bruden i filmen, jag skulle också haft en romans på sidan om med Leo DiCaprio ifall jag var fast med självgoda Matt Damon.
Just so you know...

Och vad glad jag blev när jag såg att så många skrev något förra gången, så vi kör samma princip även denna.
Bring it on people!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Den boken var riktigt bra! Själv ska jag precis börja på en annan bok av henne, Shopaholic takes Manhattan, hoppas den är lika bra! =)

Miss Upsey Daisy sa...

Departed är klart godkänd.

4 getingar av mig.

Mill sa...

Härligt att du klarade tentan! Grattis! Det är så himla skönt med sådana besked. Har också precis avslutat en bok med rosa omslag. Dock inte samma som din, men det var otroligt avslappnande :)

a spoonful of mint sa...

Du klarade tentan klart du ska hoppa runt. Grattis!

Skönt med böcker som inte tvingar en att tänka, jag kör mycket sånt nu efter att ha pluggat i två år.

Sabine sa...

Amanda: Den måste jag läsa! Tyckte boken var jättebra. Tack för tipset.

Miss upsey daisy: 4 points från moi med! =)

Mill: Tack söta snälla underbara du! =) Vilken bok läser du? Jag har börjat på en ny rosa nu.. Hemma hos Martina av Martina Haag. =)

Yeh-yeh girl: WOHOHOHO! Och idag hoppar jag runt ännu ännu mer. För jag fick VG på min andra tenta!! Och slappböcker på sommaren är det bästa som finns. Och mammas korsordstidningar på stranden. :P