23 april, 2007

Vågar jag?


Som jag berättat tidigare lider jag av tillfällig hårångest. Just nu känns den grav och massiv. Jag troooor att jag vill klippa en kort frisyr men jag tror att jag vill ha någon som säger att jag kommer passa i det till 100% annars vet jag helt enkelt inte om jag vågar.
Efter gårdagens Titanic, är jag helt såld på 20-talets frisyrer. Som skådisen Louise Brooks har på denna bilden skulle jag kunna tänka mig. Funderar även på om jag ska ge upp min bana som brunett (som har hägrat i 6 av mina 20 år) och återgå till min nästintill platinablonda hårfärg.
Jag ska också fråga min mummy, som är gammal frisör, om hon vet hur man gör såna här vågor. Det tycker jag är läckert!

3 kommentarer:

Maria - FashionFame sa...

kort hår är verkligen läckert!! Jag är föör feg för att klippa kort =/

Anonym sa...

Jag skulle verkligen vilj göra något med mitt hår men ändå så gillar jag det som det är.. svårt det där...

Sabine sa...

Maria: Visst är det?? Men åh, precis som du säger, jag vet inte om jag kommer att våga...

Tesan: Ibland känner man bara att man behöver göra lite nytt där uppe på knoppen, det blir lätt trist annars. Även om det är västa klippet eller bara en ljusae/mörkare nyans.