08 april, 2007

The Notebook


Ny dag, ny film. Usch, jag kan knappt på allvar se genom trådimman just nu. The Nootbook gick på SVT2 idag och flera vänner har tjatat på mig i en halv evighet att jag måååste se den. Åh herregud! Fruktansvärt vacker, både historien och filmningen. Och Ryan Gosling som spelar Noah... My God! Det ser ut som att Jude får en hård konkurrens om benämningen helgens snygging I tell you! Rachel McAdams visar att hon klarar av mer än chick-flick komedier. Är faktiskt förvånad att hon spelade så bra. Såg Red Eye för runt ett år sedan och var föga imponerad.
Tillsammans med filmer som Moulin Rouge, Shakespeare in Love och Love Actually blir detta en av de bästa filmer jag sett.
Ever.

LästeWikipedia att dessa två hookar upp även utan för filmduken. Jippie!

12 kommentarer:

Mill sa...

Den har jag inte ens hört talas om, men nu blev jag sugen att se på film!

Ziza sa...

Åh! För några veckor sen så rekommenderade ett par vänner att jag skulle se den. Men det blev aldrig av! Det var väl meningen att jag skulle läsa om den här igen. Nu har jag bestämt mig, den ska hyras imorron! :)

Skön blogg!

Anonym sa...

Åh såg den igår! helt underbar.
Så fin alltså!! Ja Noah var grymt het! :) Gillar den gamla stilen också. Fixat hår, söta klännignar och rött läppstift. Åh vill se den igen :)

Anonym sa...

Den är så grymt fin den där filmen!

Ditte sa...

Jag såg den igår, underbar film,också en av mina favoriter :)

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

åh, gick den på tv nyss? att jag missade den, den är ju såååå bra!

Sabine sa...

Mill: Inte? Jag har en känsla att den skulle passa dig. :)

Stylefacist: Kanske ödet? Du måste berätta vad du tyckte om den sen!

Jennifer: Ja, fotot i filmer är väldigt vackert. Inte bara kvinnorna utan även karlarnas kläder. I ribbade linnen och stora chions.. ÅHHH!

Lejla: Kan bara hålla med till 110%!

Ditte: Åh, hos mig med. Skönt med SVT2 också, inga störande reklamer i en så fin film. :)

Emma: Jupp, igår på SVT2. Du får springa co hyra den igen. :D

Vera sa...

Den är en av mina favvokärleksfilmer oxå!
Kram

Sabine sa...

Vera: Åh visst är den helt fantastisk? Jag har haft den i tankarna ända sen i lördags.

Maria - FashionFame sa...

Åh en e så bra den filmen, absolut en av favoriterna! Hars ett den hundra ggr o kan se den hundra ggr igen ;D

Sabine sa...

Maria: Jag har tänkt på den enda sen jag såg den. Det får nog bli en tripp till videomixo ch hyra den snart. =)