06 april, 2007

The Holiday


Ensam som jag är över påsken, eftersom Robin åkte hem igår, bestämde jag mig för att se en typisk tjejfilm så har på eftermiddagen. The Holiday skulle jag och Robin egentilgen sett på bio men han såg den när han var på Irland i julas så jag tog tillfället i akt nu. Åh, vilken film! I stil med Love Actually sitter man med ett leende på läpparna hela filmen igenom. Fantastiska skådisar dessutom. Min favoritscen måste vara när Cameron Diaz springer runt med ett glas rödvin och vrålar The Killers "Mr Brightside". Been there, done that! Även om affären med barnflickan drog ner betyget en snudd för Jude Law så tycker jag fortfarande att han är helt fantastiskt vacker. Att Kate Winslet går emot idealen från Hollywood och vägrar går ner i vikt för en roll höjer henne ännu mer till skyarna. Coola Cameron får mig alltid att skratta, lika så Jack Black. För alla som inte sett den, spring till närmaste videobutik direkt!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jag har velat se den så länge! Och jag brukar inte ens gilla romantiska komedier. Fan, jag skulle ha hyrt den ikväll! Men det får vänta...

Sabine sa...

Sassy: Åh men den är bra! Bara mysig! Lindsey Lohan-komedier känns sådär.. Men den här!

a spoonful of mint sa...

Jag har inte sett den. Men jag ska...

Stila sa...

MÅATE se den! Är grymt sugen på en feel good-film... och på Jude Law, haha!

Sabine sa...

Yeh-yeh girl: Gör det, så snart som möjligt!

Stila: Ja, det MÅSTE du faktiskt. Man vill åka jorden runt för den mannen efter att ha sett filmen, mmmmm.. =)

Anonym sa...

jag tycker faktiskt inte att den var särskilt bra. tyckte cameron spelade sjukt kasst! men smaken är som baken! ;)

Anonym sa...

Jeg elsker denne filmen jeg også! den er helt nydelig :)

Sabine sa...

Sabina: VA?? Jagtycker de var en av hennes bättre roller.

Siri: Åh norska, yeah! :) Visst är den bra? Jag ville se den igen direkt när den var slut!

Anonym sa...

The Holiday, härlig film

Sabine sa...

Annemaj: Visst är den underbar?