31 mars, 2007

Alla (goda) ting är tre...

Tillvaron utmanade mig att syna mina köp. Nu har jag laddat kameran för att visa upp mina favoriter... Och saker jag ångrar kom innan för mina dörrar!

Mina tre...

BÄSTA KÖP:
1. Resårbälte från Vero Moda. Detta blå bälte med guldspänne har hängt på ALLT. Min trenchcoat, fina klänningar, casual toppar... Kostnaden på under en hundring har jag tjänat in för lnge sedan!
2. Stuprörsjeans från Cheap Monday. Modellen passar mig perfekt och de håller fortfarande spänsten trots sitt ringa pris. Färgen är det enda som flagnar lite men jag har färgat om de i tvättmaskinen, men tyget har inte blivit tunnare för det.
3. Oversized zebratröja från Gina Tricot. Jag älskar denna! Den är klockren på party med tights/svarta jeans och pumps. Den har varit ute och dansat måååånga gånger. :)



SÄMSTA KÖP:
1. Jessica Simpson-kopior från Ebay. Don´t get me wrong, skorna var i perfekt skick och det var inga problem med säljaren, snarare med mig. Fick skorna i samband med min flytt och hon hade då skickat en storlek större och fråga mig inte varför men JAG tog aldrig tummen ur och skickade tillbaks dem. Fast... Snygga är dem ju!
2. Paljettbolero från H&M. Rea, tyckte den var ascool. Aldrig använd. Passar till inget i min garderob. Suck... Obetydligt att den då kostade 75 spänn, den hänger ju bara där.
3. Linne från Gina Tricot med öppen rygg. Den var inte ens snygg i provrummet, ändå tog jag med den hem och klippte av prislappen. Varför? Jag skyller på tillfälligt vansinne.



SENASTE KÖP:
1. Gårdagens skor från Skopunkten. Behövde lite nya ballerinas. De randiga tycker jag är klockrena med klänning och leggins i sommarens kommande parkpicknicks.
2. Solglasögon från H&M. Jag älskar dem redan! Visst jag ser lite ut som en geting med ett litet ansikte men jag gillar dem!
3. Puder från Isadora. Tycker faktiskt att det är jättebra. Jag har ganska lätt hudtyp och använder i princip aldrig foundation eller täckstift. Detta puder ger mig lite mer fäschör bara.


KOMMANDE KÖP:
1. Lancômes eyeliner Le crayon khôl black. Den är en killer, den sitter kvar. Hur varmt, blött eller lång tid det än går. Och dryg! Oturligt nog försvann den för mig på modevisningen, så nu måste jag köpa en ny!
2. Skinjacka. Har beslutångest om det ska bli en brun eller svart. Svart kan man ju ha till allt men brunt är ju så snyggt. Den här från Asos tycker jag är riktigt shysst.
3. Jeans från Cheap Monday. Bestämde ju för att lämna tillbaks H&M-jeansen eftersom de töjde sig något ofantligt. Nej, ett par nya Cheapisar får det nog bli. Är sugen på de grå, riktigt stentvättade.



Alla som vill tycker jag ska göra denna utmaning. It was fun!

9 kommentarer:

Tillvaron sa...

Vad kul att du fixade utmaningen! Synd med skorna bara, riktigt fina ju!

Anonym sa...

uuuh, jag borde nog pallra mig ner till skopunkten snarast möjliga! ;)

Mill sa...

Säg mig, vad är det då för storlek i skorna? De är ju riktigt fina!

Anonym sa...

Rolig utmaning!
Ska nog ta mig tid att göra den, kanske senare idag. =)

Sabine sa...

Tillvaron: Den var ju superkul! Verkligen bra att syna sin garderob lite då och då och lära sig vilka saker man INTE ska köpa igen.

Sabina: Oh yes you should!

Mill: De är en 39:a och jag har 38:a. Funderar faktiskt på att sälja dem. De är ju i helt perfekt skick.

Tesan: Ja gör det! Jag vill kika in i din garderob också!

Anonym sa...

Ska försöka hinna med att göra den :)

Mill sa...

säg till mig om du ska sälja! Jag är helt klart intresserad i så fall!

Mickan sa...

Jackan från asos är grymt snygg! Den hade man ju itne tackat nej till!

Sabine sa...

Linn: JA! Jag är nyfiken på att kika in i allas garderober!

Mill: Åh, är du det? =) Maila mig (sabine_persson_@hotmail.com) om du känner att de är något för dig. De kostade 400 när jag köpte dom så säg vad du vill ge så är de dina! =)

Mickis: Visst är den? Jag vill verkligen ha en skinnjacka, NU!