28 januari, 2007

Söndagsplugg, samt grooming

Eftersom solen tittar fram lite oftare här i Skåneland kan man nu lägga energi som tidigare gått åt till att irritera sig på den gråtrista himlen till att fräscha upp sig lite. Idag har jag massa sidor att läsa om kunskap- och vetenskapsteori (lagom filosofiskt) så för att inte deppa ihop totalt en dag som denna tänkte jag att syssla med en mini-grooming under tiden.


Detta ska jag pyssla med idag:

  1. Färga ögonfransar & bryn
  2. Hårfärgning
  3. Fotbad & pedikyr
  4. Ansiktsmask & peeling
  5. Nagelfix (så gott det går med mina tunnisar)





Imorgon klockan 9.00 har jag dessutom tid för klippning på SKULT här i Lund. Tänkte faktiskt låta frisören själv bestämma hur hon vill göra. Vill hon klippa lugg, klipp lugg. Kapa allt på ena sidan, DO IT! En sak är säker, det kan inte bli värre än det är nu.
Mitt förra frisörbesök.. Well. Jag var inställd på en kort busig bob á la Sienna Miller. Frisören tyckte att det var attans mycket att klippa (ca 50 cm) så vi kom överens om en sluttande page. Nicole Richie tänkte jag men med min mörka (och väldigt oäkta) färg såg jag snarare ut som Victora Beckham. Hårfärg tänkte jag och skuttade med glatta steg iväg till Kicks för att investera i en hemmahårfärg med slingor. "Så ska jag få min Nicole Richie-page" tänkte jag glatt. Men nej, lita aldrig på L'oreal Color Experte, nyans 7.0 BLOND. Av denna färg blev mitt hår mörkare än det var tidigare. Mörkare än kastanjebrunt med en blond hårfärg, hmm...
Så nu är jag fylld av förhoppningar inför imorgon..
Wish me luck!

7 kommentarer:

Sara sa...

du det låter riktigt energigivande att pyssla om sig själv på det viset! hoppas frisyren blir grymt snygg.

Mill sa...

Åh, vad spännande. Du måste berätta hur det blev sen. Skönt med fotbad. Det ska nog jag med göra sen. Tack för tipset. Kram

Sabine sa...

Sara: Ja verkligen. Söndagar är en dag som oftast bara går utan att något speciellt händer. Då kan man ju passa på att ta hand om sig själv lite extra, och det är man ju värd!

Mill: Jag var också i desperat behov av fotbad och filning och det var så skönt och avslappnande! Filning, minimassage, smörjning och lackning och dom var som nya! Kram =)

Stila sa...

Hur blev det då? Jag väntar med spänning på en uppdatering!

Mill sa...

Hur gick det hos frisören? Kram

Anonym sa...

åhh vilken härlig pyssla om mig själv dag! jag ska på massage idag för, men det kommer nog göra mer ont än skönt.. sport massör.. ajajaj

Sabine sa...

Mill: Åh jag hittar ju inte sladden till digitalkameran så jag kan ju inte ens visa upp. Blev nöjd, om än lite dyrt.

Em: Ja, det tycker jag att man förtjänar från time to time. Älskar massage, brukar tvinga min halventusiastiska sambo ibland. :p