23 januari, 2007

Ny vecka, nytt liv

Nåja, en dag försenad måhända men idag.. då smäller det!
Tack vare inspiration av Sara börjar nu min hälsovecka. Har sedan jag kommit tillbaks från jul och mys i hemstaden Halmstad haft de här veckorna som "övergångsperiod". Som jag skrev i ettt tidigare inlägg skulle jag om någon behöva ett schema á la Supernanny för att ta tag i saker och ting. Disciplin och ordning och reda på torpet har aldrig varit min melodi. Men nu är det ändring på saker och ting. Att kasta bort tid och energi på att göra ingenting är väl egentligen det onödigaste man kan göra med sitt liv?
Visst 23 avsnitt av O.C i rad lockar brutalt. Eller 10 timmars bloggande med för den delen.
Jag har aldrig varit för dieter eller grönsaker heller för den delen. Jag har aldrig spottat åt godiskålen eller rykat näsan åt chipspåsen, det ligger helt enkelt inte i min natur. Kanske även det är ett resultat av min brist på planering. Bra mat kräver bra planering. Hur jag gick igenom mina tre år på Hotell & restaurang utan att fatta detta är obegripligt... Så från och med nu ska jag köra på en hälsosammare linje.
Att tillägga, hälsosam INTE tråkig.
Om jag vill ha en semla så tar jag en semla. Än väger jag inte 500 kilo.
Och det ska jag fira med en semla.
Men en välplanerad semla, it is...

8 kommentarer:

Anonym sa...

Å jag vill oxå ha en semla!:)

Mvh Sophie♥
www.sophisticatedsophie.se

Sabine sa...

Då borde du vara i Lund nu för jag har bakat sisådär ett ton släta bullar. Kanske inte går jättebra ihop med min hälsovecka men hey... =)

Anonym sa...

Snart är det semel-tider! =)

Sabine sa...

Amanda: Får man skäll om man har tjuvstartat? ;)

Mill sa...

Åh, lycka till! Och ta en semla för mig med!

Sara sa...

härligt att jag lycktas inspirera! :) keep on!

Stila sa...

ÅÅååh, semla! Nu, tack!

Sabine sa...

Mill: Tack så mycket, det går sådär men många bäckar små.. :)

Sara: Ja, jag borde haft det som nyårslöfte istället kanske: "Bli mer som Sara". check!

Stila: Haha, närsomhelst är du välkommen över på en semla! :D