04 januari, 2007

Mitt 2006, från A till Ö

Årets...
Accessoar: Bälte i midjan, i alla färger och material, på alla, alltid.
Bittraste: Petter. Inte Petter-Petter utan Petter, min Petter. Karln är aldrig bitter när jag inte är med, mitt fel måntro?
Bloggare: Silverfisken, knappast förvånade för någon.
Bok: Gopssip Girl-serien. Inget litterärt mästerverk kanske men rika brats med för mycket pengar och fritid underhåller mig på tok för mycket.
Citat: " Han har huvudet över vattenytan, kan vi gå hem nu?" En mycket irrriterad Jessica när jag och Petter försöker dra upp en man som trillat i Nissan en utekväll klockan 2. Notera att det var jag som misslyckades, inte Petter med de två brutna fingrarna.
Designer: Marc Jacobs. Grunge is back!
Ego: Förmodligen mitt eget.
Film: Without a doubt "Walk the Line".
Genre: Indie blev ett med hela svenska folket. "Gå din egen väg, klä dig efter din personlighet och lyssna på musik som är okända för andra." Även om det sistnämnda kunde vara större skit än David Hasselhoff.
Händelse: STUDENTEN. Vi är inte fulla vi har pollenallergi! Yeah, right...
Ikon: Kate Moss, kom såg och hon segrade. (Om man som Jocke anser att Pete Dorthey är högsta vinsten...)
Jobb: Tillika slav på glassiga Lilla Helfwetet. Döm själv av namnet.
Kärleksförklaring: "Natten är vacker, månen är full. Du är som natten, jag är som månen." Från Anders till Jessica. With love from me to you!
Lekstund: Air Soft med jobbet. Aj, aj och åter aj. Tänker klä mig som en Michellingubbe innan jag testar på det igen.
Låt: Så jämt mellan "My Love" med Justin Timberlake och The Killers "Somebody told me" att I call it even.
Make-up: Eyelinern á la Twiggy.
Mod: Flytten till Lund skulle jag själv vilja ge mig ett bragdguld för.
Nakenchock: Nakna mannen (senare känd som Per) första kvällen hos Jocke. Fick ett erbjudande om att sitta på hans madrass. Jag tackade nej... Hellen tackade ja...
Ord: Snarare ordföljd Yes alternativt No I tell you blev ett med mig i år.
Plagg: Klänningen; snyggt, bekvämt, sexigt eller oskuldsfullt. En hit som jag aldrig lägger av med.
Party: Jocke night one. (Med skarp konkurrens.)
Qupido: Compadren Jessica som super mig full, får mig att skratta och bakar en pizza när det behövs.
Radioplåga: Shakira "Hips don't lie". Behöver jag förklara varför?
Skiva: "Futuresex/Lovesounds" med Justin Timberlake. Att jag skulle falla för denna för ett par år sen på tok för krulliga man trodde jag var föga troligt. Man ska aldrig säga aldrig.
Sorg: Hellen till Oslo. Jag är redo att buda om henne.
Tv-program: Bonde söker Fru på TV4 fick en plats i mitt hjärta. Så underbart och stereotypt men atttans underhållande.
Underbaraste: Robin, as always.
Väska: Clutchen. Man får plats med i princip inget och på vanliga människor ser det mest ut som att man släpar på en stor neccesär men vill man vara Dita/Kate/Carmen får man stå ut.
Winner: Jag, som fann en soulis i Jocke.
X-lusivaste: Balen. Det var sol, dans, champange och Basshunter som DJ. Say no more.
Ytlighet: Den förnärmande expiditen på Paparazzi som fick hjärtsnörp för att jag petade lite på Hugo Boss underkläderna.
Zzzzz: 14 h efter Club Moon med medföljande baksmälla.
Återkommande succé: Mando i mitt hjärta, låt mig besjunga dig nu... B&B. Blod, svett och tårar. Av kärlek.
Äventyr: Roadtrip till trevliga Borås med party-Hellen. Fick dricka karlarna under bordet med bruddrinkar, träffa katten med sex tår på ena tassen och sju på den andra och dansa (?!?!?) med Hellen på underbara Trädgår'n.
Överlevare: Emma, som slog sig ur en skitstövels grepp och hittade sig själv och något så otroligt mycket bättre.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, vad fint. Tackar för allt :) Alla i detta jävla landet får sluta vara så jävla upptagna. Jag har en dålig dag som fan, hehe. Men denna läsningen piggade upp lite. Syns snart.kram

Sabine sa...

Stop it man, som du ser så är de mesta ljuspunkterna med er... Det är bara lite annorlunda nu. Du är guld!

Anonym sa...

Citat: " Han har huvudet över vattenytan, kan vi gå hem nu?" En mycket irrriterad Jessica när jag och Petter försöker dra upp en man som trillat i Nissan en utekväll klockan 2.

jag känner mej lite hemsk :(
eller nää hahah

Sabine sa...

Jessica: Synd att inte det var på onskefullstestet? "Have you ever seen a man almost drown and just asked if you could go home?" CHECK!

Anonym sa...

Åh, vad glad jag blir att du skriver så där fint om mig, jag blir nästan tårögd! Tack detsamma!! Det är alltid så kul att läsa din blogg!
kram