14 september, 2007

Hypnoslektion i skolan

En av de roligaste sakerna med att läsa psykologi tycker jag är att vi får ha massa roliga seminarium hela tiden där vi får utföra experiment om bland annat medvetandet, minnet och inlärning.
Idag hade vi hypnos-seminarium där vi blev hypnotiserade av en doktorand på institutionen. Var väldigt skeptisk innan jag gick dit, men jag säger bara; om ni får chansen så ta den! Det var lätt en av de häftigaste upplevelserna jag varit med om!

Bland annat fick vi gå föreställa oss att våra armar var stela och försöka böja armbågen, att man höll i något jättetungt och fortsätta hålla uppe armen, att ens händer trycktes emot varandra, att ens arm var så stum att man inte kunde röra den osv. Och det var verkligen omöjligt att motstå dessa impulser och jag försökte ändå lite... Vi fick även gå tillbaka i tiden och fokusera på starka minnen. Skithäftigt!

Ikväll har Robin lagat jättegod mat till mig och sen har vi kollat på Parfymen. Smaken ju som bekant som baken, men både jag och Robin tyckte den var väldigt bra, främst för musikens skull.

5 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Boken är ruggig...

Sabine sa...

Miss upsey daisy: Tyckte filme var obehaglig så får jag för mig att läsa boken kommer jag ju aldrig kunna sova. :P

Anonym sa...

Vad häftigt det låter! Psykologi är det mest spännande som finns, skulle vilja läsa mer psykologi.

Josefin sa...

Låter verkligen intressant! Jag älskar sånna lite udda saker, även om det inte alltid känns så verkligt.

Sabine sa...

Sassy: Älskar också psykologi, var inget svårt val denna termin att välja. ;)

Josefin: Det var en jättekonstig men väldigt behaglig känsla. Om du får chansen, prova!