20 september, 2007

What goes around comes around

Hela den här veckan har jag bestämt mig för att ha ett litet (?) städprojekt här hemma. Det ser verkligen för jävligt ut i varenda vinkel och vrå.
En av sakerna som verkligen prioriterats (och som största delen av morgonen gått åt till) är att sortera bort kläder och skor som jag verkligen inte använder och skänka till Myrorna. Man blir ju så glad när man fynda själv så kanske någon passar bättre i mina saker. What goes around comes around. Jag blir lätt sentimental över lag och det är inte en fördel vid dessa tillfällen. "Åh, det var ju mitt första Ebay-kap". "Om jag bara köpt en storlek mindre/större, men jag kanske går upp/ner i vikt, plötsligt får större/mindre fötter " osv osv i all oändlighet.. Robin har redan tröttnat på mitt tjat om den här fantastiska jackan jag aldrig använt och de där skorna jag var kär i för 3 år sedan, så han tog sitt pick och pack och gick till biblioteket. Jag är hopplös...
Är jag ensam eller lider ni också av klädessentimentalitet?

Senare i eftermiddag är det sista seminariet för denna delkurs, sen är det tentaplugg i en vecka. Det kommer bli hard work work tror jag men jag hoppas jag fixar det! Äsch, det är klart jag gör... Eller? Detta är min första salstenta ever så jag är jättenervös faktiskt. Fyra hårda timmar och man måste vara superfokuserad hela tiden... Det ordnar sig säkert.

8 kommentarer:

Kerstin sa...

JA, o ja - kan inte slänga kläder ju...

Anonym sa...

Haha.. känner igen det där! Kan inte heller slänga kläder.. vilket gör att garderoben är överfull! =)

Anonym sa...

Det är supersvårt att skiljas från kläder även om de är saker man inte använt alls eller på väldigt länge...

Anonym sa...

nej jag är ganska tuff mot mig själv.. har jag inte använt det på ett år kommer jag inte änvända det nästa år heller.. om det är något jag är lite osäker på får det hänga kvar i 6 mån och har jag ändå inte änvänt det då så åker det ut!!

Vera sa...

håller med fashionholic ... ett år ... thats it. jag var en hamster förut men då blir bara garderoben knökfull så man inte ser vad man har.

Sabine sa...

Kerstin: En compadre på min sida!

Amanda: Två compadres på min sida!

Tesan: Tre compadres på min sida!

Fashionholic: Vad duktig du är! Har bättrat mig på området kläder men skorna är jag fortfarande en sucker för!

Vera: Jag är så avundsjuk. Det stämmer ju det ni båda säger men jag blir lite sådär "Åh tänk om jag ska packa ner i lådor och spara till mina barn eller syskonbarn eller nåt".. :P

Miss Upsey Daisy sa...

Håller med Vera. Jag är ganska hård mot mig själv och kör ofta en in och en ut.

Sabine sa...

Miss upsey daisy: Du är så duktig. Vuxenpoäng till Miss UD! =)