14 september, 2007

Ständigt detta hår...

Hjälmpage kallar Plaza Kvinna min frisyr för.

Jag kallar den rent elände.

Även om jag på sätt och vis trivs med den så har jag haft det såhär med lite variation på längd och hel- eller snelugg länge länge nu... Runt 1,5 år tror jag. Så jäkla tråkigt. Trots att jag klippte mig för bara någon vecka sen känner jag redan att det är precis lika trist som vanligt. Funderar på att gå och klippa en riktigt kort, snygg frisyr.
Som den här till vänster.
Det jobbiga med när man väl ska klippa en helt ny frippa är att man inte vet om det kommer passa lika bra på mig, en vanlig dödlig, som den übersnygga tjejen på bilden. What if.. Och jag då spolierat alla möjligheter att göra något annat med det..

Vad tycker ni?
Våga eller behålla?

11 kommentarer:

Kerstin sa...

Vååååååga :)

Anonym sa...

Det är så snyggt med kort hår! Det är bara så tråkigt när man vill att det ska växa ut, då det tar sån tid.

Men jag tycker att om du är dödstrött på ditt hår och verkligen känner för kort hår - slå till!

kram

Anonym sa...

Tycker att den frillen är sjukt nsygg, så om du tror att du kommer att passa i det tycker jag verkligen att du skall klippa dig så! Kram

Anonym sa...

hmmm, du hade nog varit riktigt stark om du vågar ... men det är rätt bra att ha page .. är själv klippt i page ... rätt härligt att man kan sätta i löshår om man vill ha förändring :)

a spoonful of mint sa...

Det där med frisyrer är så känsligt så jag vill egentligen inte råda dig till något. Men jag kan säga så här att när jag klippte lugg så blev det ganska fult, men vid det laget var jag så trött på min gamla frisyr att jag tänkte "hellre ful än tråkig". Det finns ju hårband och hårspännen och dyl som man kan använda tills det växer ut.

Anonym sa...

Kort hår kan vara skitsnyggt!!! Men gör det du känner för, då blir du ansolut mest nöjd!

Sabine sa...

Kerstin: Tack för det!

Sassy: Precis! Det är just därför jag tvekar. Och att man måste hålla efter den var 4:e vecka typ..

Julia: Jag har ungefär samma ansiktsform som henne men jag ska absolut rådgöra med en vettig frisör om jag bestämmer mig. =)

Snekis diary: Jag är så trött på page. Men jag kanske borde.. Hmm, göra en vågpermanent eller något? Lite förändring men ändå rätt lite?

Yeh-yeh girl: Mmm, det är svårt det här med hår. Ständigt jobbigt att tänka på.. Tyvärr ser jag för jävlig ut i alla typ av hårband, spännen och diadem..

Elsa: Precis! Minst lika kvinnligt som ett långt svall och det är därför jag känner mig sugen. Enligt mig tar en snygg kort frisyr fram ens drag 10 ggr bättre än långt hår.

a spoonful of mint sa...

Mössa då?

Sabine sa...

Yeh-yeh girl: So true ju! Där slog du huvudet på spiken! Mössa, hatt och basker passar jag ju faktiskt i!

Anonym sa...

Våga gumman! =)

Sabine sa...

Anna: Jag tänker på det varje dag! =)