22 april, 2007

Världens kanske bästaste storasyster

Tack vare min supersötnos till storasyster Kajsa fick jag låna en pening som gör att jag beger mig till Halmstad redan imorgon! Hem, ljuva hem.
Man kanske ska smugla med sig Mummys kamera (som jag inte vill lämna tillbaka) och ta några bilder så att ni (och Mikaela) får en vy av vad en skog är för mig. Mikaela vars föräldrar bor i en förort till Stockholm som hon hävdar vara " på landet" förstår inte att jag inte kan koppla ordet landsbygd med den kungliga huvudstaden...
I min skog finns det inga gator, närmaste kiosk ligger 12 km bort, moderniteter som bredband lyser med sin frånvaro, bussar passerar in till stan 4 gånger om dagen och det är fullkomligt knäpptyst.
Det mina vänner, är att bo i skogen.

Nu ska jag springa till ICA och göra våfflor i smyg till en fortfarande snassande Robin.

3 kommentarer:

Kerstin sa...

Ja, vad skulle man göra utan sin syster :)

Anonym sa...

Mmm, vad gott med våfflor! Det har jag inte ätit på alltför länge!

Sabine sa...

Kerstin: Dom är fantastiska. Jag har till och med turen att ha en storasyster och en lillasyster. :) Så jag blir både omhändertagen och tar hand om.

Sassy: Det är på menyn ofta här. Söndagsvåfflor eller omelett brukar det bli.