03 december, 2006

Julmys

Tack vare tips av supergulliga Stila gick jag och sambon idag på julmarknad. Tittade runt i de olika husen från 1800-talet och är glad att jag inte bor så trångt och har så lågt i tak (det gillar inte mina 172 centimeter). Hittade två böcker som jag suktade efter; en engelsk uppslagsbok om modets historia med det passande namnet Fashion och en bok om vintagekläder. När ekonomin åter infinner sig då... Gick i alla fall hem med en burk äkta hallonsylt, årets julsenap och magen full av brända mandlar.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad mysigt det lät, och gott med brända mandlar... hade g¨tt sälv om jag inte varit helt superförkyld :(h

Emma sa...

Åhh gumman!! Gud va mysigt! Önskar jag också kunde följt med, men nästa år är det vi två som springer runt och myser!

Saknar dig (L)

Anonym sa...

Kul att tipsa:) Visst var det mysigt? Spanade också in de där böckerna. Är lite sugen på boken om Do Redo också (pysselmaja som jag är) och boken om 70-talskläderna, den hade varit kul att ha som coffeetable-bok!

Sabine sa...

Sofia: Ja, det var en väldigt mysig dag. Synd att du missade det!

Emma: Du, jag lovar att när du flyttar hit så kommer kommer våi mysa runt över hela stan. :)

Stila: Det var hur kul som helst, tack så mycket! Böckerna var helt fantastiska, de får gärna bo hemma hos mig..

Sara sa...

myspys! visst är lund fint? kul med fler lundabloggare :)

Sabine sa...

Sara: Lund är en jättemysig stad och jag trivs hur bra som helst, förutom en släng av hemlängtan... Och det faktum att staden är en enda lång backe, nån annan som lagt märke till?
Tack så mycket, nu känner jag mig jättevälkommen! :)